CZ EN DE PL
Pěšky

Procházka v Chřibech: kolem Břestecké skály, Buchlovského kamene i hradu Buchlov

Břestek - Salaš - Staré Hutě - Buchlovice
(0)

Vydejte se na pěší výlet v okolí Břestku, Chabaní a Buchlova. Tento okruh má 13 km, ale pokud nemáte dost času nebo sil, poradíme, jak si ho případně šikovně zkrátit.

Výchozím bodem bude vždy rozcestí Pod Břesteckou skálou, kde lze také nechat auto. Odtud se vydáme směrem nahoru do lesa po červené stezce, která je zároveň Cyrilometodějskou stezkou a centrální stezkou Via Czechia. Po ní se dostaneme až k Chabaním, kde nelze minout proslulý Sekvojovec, který je zde na Slovácku raritou. Od něj vyrazíme po cyklostezce 5156 až k rozcestí Dubový díl. Zde už je potřeba se rozhodnout, jestli pokračovat nebo se vydat zpět. Pokud zvolíme nejkratší variantu, zabočíme od Dubového dílu doleva po zelené a ujdeme celkem 7,3 km.

Nebo můžeme ještě 1,5 km pokračovat a zabočit až u dalšího rozcestníku, opět doleva, ale na cyklostezku 5159. Ta nás pak dovede až zpátky a na této trase urazíme asi 9,7 km.

No a pokud jste zkušení turisté a holdujete trasám 10 km a více, pak vřele doporučujeme od rozcestníku Dubový díl pokračovat až k Buchlovskému kameni. Zde můžete nejen odpočinout u přístřešku, ale zajít se podívat i na skalní útvary. Ostatně právě těmi jsou Chřiby proslulé. Nyní stoupání vyměníme za mírné klesání, kolem Zikmundova po červené, která je později souběžná se zelenou a dojdeme po této cestě až k hradu Buchlov. Od Buchlova pak pokračujeme na Barborku a Čertovo sedlo. Odtud pak pozor! Závěrečný úsek od Čertova sedla zpět k autu je velmi náročný na sestup. Jednak je klesání příkré, a navíc se jde po kamenech a členitém terénu. Proto prosím předem zvažte osazenstvo výpravy, ať si někdo neublíží či není z nelehkého závěru zaskočen. Jak se říká, něco za něco, a tak přestože je úsek těžký, je zároveň velmi hezký a když se v pořádku dostanete dolů, zaplaví vás endorfiny.

Náš tip!

V první části trasy můžete ještě odbočit k Břestecké skále. Jsou odsud krásné výhledy, ale dbejte prosím zvýšené opatrnosti a počítejte s prudkým stoupáním a následným klesáním.

Terén: Lesní cesty, zpevněné cesty

odkaz
Vytisknout
Nastavení preferencí
Zde si můžete přizpůsobit soubory cookie podle kategorií dle vašich preferencí a potřeb.
Nutné cookies pro provoz webu
Tyto cookies zajišťují důležité funkce webových stránek. Používají se například pro zabezpečení, správu sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnosti. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Výkonnostní cookies
Podle vašich zájmů tyto cookies umožňují správně zobrazit konkrétní obsah a reklamy na stránkách třetích stran a sociálních sítí.
Analytická cookies
Slouží pro zlepšení fungování webových stránek tím, že posílají informace o tom, jak stránky využíváte.