CZ EN DE PL

Přes rozhledny na Hradisko sv. Klimenta

Polešovice - Vážany - Medlovice - Vřesovice - Osvětimany
(0)

Tento výlet Vás zavede na dvě krásné rozhledny a historicky i archeologicky významné místo.

Začínáme na rozhledně Floriánka v Polešovicích. Zde je možné nechat auto na parkovišti a dál se vydat vlastní silou. Nejdříve vyšlapeme 80 schodů a z krásné rohledny se pokocháme pohledem nejen na vinohrady, ale také na Chřiby, Bílé Karpaty i celý Dolnomoravský úval. Trasa vede po cyklostezce Bzenecká a dovede nás k neméně hezké rozhledně Doubí. Ta má tvar dřevěné strážní věže a výhledy na okolní krajinu a při troše štěstí na blízké slunečnicové pole jsou vskutku dechberoucí.

Příjemně naladěni pokračujeme dále po cyklostezce a za 2,5 km se na křižovatce dáme vpravo. Odtud nás čeká poměrně dlouhý sjezd do obce Medlovice. Právě zde, na křížovatce silnic, se nacházi Keramická dílna Náplavovi. Jejich krásné rukodělné výrobky spadají pod značku Tradiční výrobek Slovácka a jejich dílnička rozhodně stojí za navštívení.

Naše putování pokračuje vlevo po cyklostezce číslo 5152, 5153 směr Osvětimany. Zde se za sochou sv. Jana Nepomuckého, u prodejny potravin dáme doprava stále po cyklostezce. Z ní sjedeme až za autobusovou točnou a dále pokračujeme po žluté, Cyrilometodějské stezce. Na asfaltovém povrchu mírně stoupáme lesem a za 1,7 km se stočíme doleva na lesní cestu. Tou dojedeme ke Klimentskému rybníku. Jedná se o přírodní možnost koupání či příležitost k odpočinku.

Posléze nás žlutá vede kolem Rekreačního střediska Radost a následně vlevo po nezpevněné cestě. Zde je nejtěžší část výletu, jelikož stoupání je poněkud velké. Fyzicky zdatní jedinci prověří své síly, ostatní mohou jít v pohodě pěšky při kole. Vhodným místem k odpočinku i ovlažení je Gorazdova studánka po pravé straně. Odtud se už za 100 metrů nachází rozcestník Svatý Kliment a vlevo po dalších 200 metrech Hradisko sv. Klimenta. Jedná o významné místo spojené s předělem naší historie. S velkou pravděpodobností právě zde dokončili věrozvěstové Cyril a Metoděj překlad Bible do staroslověnštiny. Hradisko je rovněž označováno jako hlavní místo jejich působení po příchodu na Velkou Moravu v roce 863.

Po dočerpání sil jsou 2 možnosti cesty. Buďto pokračujeme dál za Hradisko po zelené Cyrilometodějské stezce, nebo se vrátíme k rozcestníku a dáme se vlevo po žluté. Odtud nás čeká už jen klesání a za 600 metrů se ze žluté, Cyrilometodějské stezky, odpojíme doleva na cyklostezku podél Klimentského potoka.

Od studánky U Pěti žídel sjíždíme až zpět do Osvětiman po cyklostezce číslo 5150. Zde se napojíme na cyklostezku číslo 5152, 5153 a do cíle pokračujeme po stejné cestě jako při začátku výletu. Přes Medlovice, rozhlednu Doubí až zpět k Floriánce.

Výlet nedoporučujeme pro začátečníky - hlavně část trasy vedoucí k Hradisku. Jinak návštěva rozhleden je vhodná pro všehny milovníky přírody.

Terén: asfaltová cesta, polní cesta
Vzdálenost: 28,6 Km

odkaz
Vytisknout
Nastavení preferencí
Zde si můžete přizpůsobit soubory cookie podle kategorií dle vašich preferencí a potřeb.
Nutné cookies pro provoz webu
Tyto cookies zajišťují důležité funkce webových stránek. Používají se například pro zabezpečení, správu sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnosti. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Výkonnostní cookies
Podle vašich zájmů tyto cookies umožňují správně zobrazit konkrétní obsah a reklamy na stránkách třetích stran a sociálních sítí.
Analytická cookies
Slouží pro zlepšení fungování webových stránek tím, že posílají informace o tom, jak stránky využíváte.