Soutěž o nejoblíbenější informační centrum roku 2022 jde do finále. A Slovácko má v hlasování veřejnosti jako každý rok žhavá želízka v ohni a bojuje o nejpřednější pozice.
V rámci Jihomoravského se před ještě o víkendu vedoucí Hodonín (115 hlasů) dostalo TIC Hustopeče (121). V rámci Zlínského kraje jasně vede TIC Uherský Ostroh (309) před Valašskými Klobouky (209).
Co je ovšem podstatnější, Uherský Ostroh ještě nedávno vedl i v rámci celé ČR, ale v posledních dnech získala významné hlasy centra v Nelahozevsi (348) a Hukvaldech (407), zatímco Uherský Ostroh se zasekl za třístovkou hlasů a klesl na třetí příčku. Hlasovat lze ZDE. a konec hlasování je už 31. srpna. Podpořte v posledních dnech svého favorita a pokud je jím Uherský Ostroh, pomozte tomuto zástupci Slovácka k republikovému titulu.
Role Turistických informačních center (TIC) v cestovním ruchu je nezastupitelná. I v době internetu jsou to ona, kam se turisté jako k poslední instanci obracejí o pomoc, pokud si v místě svého pobytu nevědí rady. Na Slovácku je síť certifikovaných center hustá, což ze Slovácka činí oblast s kvalitním servisem. Certifikovaných center je více než 30 (soupis ZDE) a to fungují při různých turistických cílech nebo vinařství ještě další, necertifikovaná.
Posláním TIC je poskytovat veřejnosti a svým návštěvníkům různorodé informace související zejména s cestovním ruchem a vztahující se k místu působnosti i s přesahem na jeho nejbližší okolí a region. Pro plnění těchto úkolu si zajišťují stálou aktualizaci svých databází či vytváření vlastních tiskových i internetových materiálů. Mnohdy plní ještě dodatečné úkoly svých zřizovatelů. Díky praktickým zkušenostem a dennímu kontaktu s turisty pak TIC může nabídnout svým zřizovatelům zpětnou vazbu a dále tak pomáhat rozvoji turismu v daném místě.
Zdeněk Šmýd