Novinky pro turisty, návštěvníky města nebo i pro obyvatele, kteří vyjíždí do zahraničí, připravuje na každou turistickou sezónu městské informační centrum společně s městem Uherské Hradiště. Kromě propagačního video spotu, který vznikl, aby představil turistům to nejlepší ze Srdce Slovácka, láká Uherské Hradiště v letošním roce také na nově zpracované suvenýry. V sadě můžete najít dva hrnky (červený s děvčicou, modrý se šohajem), dva druhy bio čajů od Sonnentoru (bylinkový Tady roste radost a ovocný Daj si na žížu), dva druhy kvalitních čokolád z Babic (hořká a mléčná) a čtyři pohlednice. K těmto suvenýrům přibude v nejbližší době třeba turistický deník, zvonek, trička a v plánu je postupně další dárky přidávat. Dárky je možno koupit jednotlivě.
„Nabídka ucelené řady dárkových předmětů pro turisty při prezentaci města dlouhodobě chyběla. Tvoří přitom nedílnou součást cestovního ruchu. Tyto předměty ale nejsou určeny jen turistům, kteří zavítají do Uherského Hradiště a chtějí si odtud odvézt památku. Věřím, že byly zpracovány natolik citlivě a v návaznosti na místní patriotismus, že si najdou své místo také v srdcích a domácnostech Hradišťáků,“ doplnil starosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha.
Pro základní barevné provedení byla zvolena červená a modrá barva, což jsou barvy městské vlajky a korespondují také s logem města. Hlavním motivem nové designové řady je dominanta města, kostel svatého Františka Xaverského, se kterým si většina místních i turistů spojuje Uherské Hradiště. Ten je pak doplňován některými dalšími atributy města – zákoutím sklepů ve Vinohradské ulici, nábřežím v Rybárnách se sochou sedícího J. A. Bati, scenérií z Parku Rochus či obrázkem lodi na Moravě s pozadím Buchlova a kaple svaté Barbory. Své místo však mají i památky ve městě – radniční věž v Prostřední ulici, kostel Zvěstování Panny Marie na Mariánském náměstí, Matyášova brána, kaple svatého Rocha či boží muka z Rybáren nebo Mařatic.
„Na přípravě se podílela uherskohradišťská grafička Irena Jandová, která s městem dlouhodobě spolupracuje a je také autorkou úspěšných vystřihovánek Hradišťany. Tvořit s ní novou řadu dárků pro turisty bylo radostí,“ popsala vznik Lenka Durďáková za Městské informační centrum Uherské Hradiště. „Obrázky doplňuje krojovaný šohaj či děvčica, objevuje se zde téma vína a vinařství, cyklistika nebo plavby na Baťově kanále. To vše s cílem prezentovat pestrost nabídky a možností města v příjemném a malebném provedení,“ doplňuje dále Durďáková.
Za uplynulé dvě letní sezóny (v době, kdy neplatila omezení cestování) si Uherské Hradiště na nepřízeň turistů nemohlo stěžovat. Podle dostupných statistik se drželo na špičce oblíbených a navštěvovaných míst. Turisty do města lákal zejména folklor, tradice, vinařská historie, cykloturistika, ale i vodní cesta Baťův kanál. Pozadu nezůstal ani Skanzen Rochus či Slovácké muzeum, místní Aquapark, stejně jako památky v okolí.
Cestovní ruch je velmi významným odvětvím, které přináší do regionu v přepočtu na celorepublikové úrovni až 3,5 % HDP v přímém odvětví, v těch souvisejících až 7 %. Důležitý je i fakt, že zaměstnává nemalé množství místních obyvatel. Oficiální zdroje uvádí až 250 tisíc obyvatel České republiky, a to je ve městě, které je málo zatíženo průmyslem, zásadní. To potvrdili také sami obyvatelé Uherského Hradiště v rámci průzkumu v roce 2020 – dali cestovnímu ruchu „zelenou“ a vidí jej rovněž jako důležitý sektor rozvoje města.