S ukončením prodlouženého komorování v říjnu zahájilo Povodí Moravy, s. p. naplánovanou druhou etapu oprav Baťova kanálu od Veselí nad Moravou po Vnorovy. V letošním roce vodohospodáři úspěšně bez omezení plavby dokončili opravy úseku mezi železničním mostem a silničním mostem ve Veselí nad Moravou, na tento úsek aktuálně navazují pracemi až k hospodářskému mostu Vnorovy.
„Prodloužení letošní sezóny nás kromě našich vlastních prostředků stálo hlavně drahocenný čas,“ uvedl ředitel závodu Střední Morava Pavel Cenek z Povodí Moravy, s. p. Proto bylo třeba se do práce pustit co nejdříve, aby nebyla ovlivněna následující sezona. Povodňová situace to zpočátku neumožňovala, ale i tato překážka už padla a minulý týden práce skutečně započaly.
„Již jsme postavili hrázky, abychom zahradili kanál a mohlo proběhnout vypuštění kanálu v opravovaném úseku, včetně slovení ryb. V tuto chvíli je kanál již vypuštěný. Další postup prací bude záviset na vývoji počasí,“ informoval mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař. Jedná se prakticky o pokračování oprav z loňského roku. Dělníci v korytě odstraní nánosy a opevní je lomovým kamenem. Opravy zajistí bezpečnost plavebního provozu a hladký průběh dalších rekreačních sezón bez rizika omezování plavby. Každoročně se zvyšující počet návštěvníků a plavidel si totiž vybírá svou daň.
Povodí Moravy čeká před zahájením další plavební sezóny mnoho práce. „Kromě samotných oprav musíme během následujících šesti měsíců vyčistit rejdy, provést údržbu a seřízení technologií všech plavebních komor. Bez oprav technologií a přípravných prací by se plavba na Baťově kanále neobešla, proto tyto práce s náklady v řádech milionů korun ročně financujeme z vlastních zdrojů,“ dodává generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák.