Ať tradice sahající do dávné historie, nápěvy lidových písní, barevnost krojů, tóny cimbálových muzik nebo stovky kilometrů cyklostras, památky, duchovní odkaz Cyrila a Metoděje nebo přírodní krásy Bílých Karpat a Chřibů či snad vodní cesta Baťův kanál – to vše dokládá, že Slovácko je při toulkách Českou republikou právem na předních místech.
Jak dokládají oficiální statistiky ČSÚ, mezi lety 2012 a 2018 vzrostla návštěvnost Slovácka na území Zlínského kraje o úctyhodných 49,2%, přičemž v části Slovácka ležícím ve Zlínském kraji dosáhla 93,8%, v části Jihomoravského kraje 4,6%. Pozitivní vliv na ekonomiku regionu mají výrazněji nerezidenti (tedy obyvatelé s trvalým bydlištěm mimo Slovácko) a těch se podařilo do regionu přilákat o 120% více za uvedené období. Lze tedy jednoznačně usuzovat, že se daří cestovní ruch na Slovácku dlouhodobě efektivně rozvíjet.
„Situaci sice napomáhá celosvětový trend obavy o bezpečnost při cestování zejména u rodin s malými dětmi, přesto na Slovácku zaznamenáváme široké spektrum cílových skupin, od mladých párů, až po skupiny seniorů. A nejedná se mnohdy o první návštěvu, turisté se na Slovácko často a rádi vrací,“ říká Ing. Stanislav Blaha, předseda správní rady Regionu Slovácko.
Slovácko má návštěvníkům rozhodně co nabídnout. V celé republice nenajdete region, kde by byly po generace tak pečlivě zachovávány tradice, kde by se kroje nosily s takovou hrdostí a láskou, kde se písně zpívají v mnoha textových i hudebních obměnách a lidové tance se učí děti již od malička. Z nejvyšších kopců Chřibů shlíží do údolí strážní hrad Buchlov, pomyslnou páteř tvoří Baťův kanál a řeka Morava, vodní cesta, která je v letní sezóně splavná od Otrokovic do Skalice v délce 53 km a lemuje ji cyklostezka s minimálním převýšením vhodná i pro nenáročné cyklisty – a výčtem atraktivit bychom mohli pokračovat.
O rozvoj cestovního ruchu na Slovácku a o prezentaci regionu se od roku 1999 stará Region Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu se sídlem v Uherském Hradišti, poslední 2 roky spolupráci rozšířil o partnery na území Jihomoravského kraje. V praxi Region Slovácko realizuje marketingové kampaně převážně v on-line prostředí, spravuje www.slovacko.cz a další domény včetně osmi facebookových profilů a profilu na Instagramu, pořádá workshopy, semináře, prezentuje region na veletrzích v Česku i zahraničí, spolupracuje s médii, pořádá významné akce v regionu. Vytváří spolupráci mezi veřejným, neziskovým a soukromým sektorem.